reklama

Kritika čistého rozumu (cz-sk plné tardov)

V dnešnej dobe ľudom chýba základná vec na prežitie a to kritika. Berú veci také aké sú, bez hlbšieho zamyslenia sa nad podstatou veci. Bez väčších okolkov informáciu ktorú dostanú prostredníctvom médií, považujú za pravdivú. Bohužiaľ, neprekáža im ani to, že je od Laca z Veľkých Kapušian (no offence Laco).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Momentálne pri písaní tohto článku v neskorých večerných hodinách, sa začal internetom šíriť ďalší hoax. Má ho na svedomí stránka zeitung.cz. Na prvý pohľad správa ohľadom istého hudobníka Johna Doya vyzerá dôveryhodne, no iba na prvý pohľad. K tejto správe som sa dostal prostredníctvom niekoľkých mojich fajsbúkovských priateľov, ktorí k svojmu statusu pridali aj pár šťavnatých slov. Nakoľko som však človek, čo ničomu neverí, do minúty od prečítania článku som si čo to na gúgli začal vyhľadávať. Neúspešne. Ako náhle mi gúgl vyhodil stránku na wiky, kde ma naučil, že meno John Doy je terminus technikus využívaný pre anonymné mŕtve telo. A keď mi pri zadaní hesiel John Doy Prague musician nenašlo vôbec nič bol som si istý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz túto správu zdieľa vyše 1 200 ľudí. Čítanosť správy rastie geometrickým radom a je iba otázka času, kedy naše média preberú túto informáciu a spravia z našej mŕtvoly žijúcu nespravodlivosť,  páchanú v rámci ochrany duševného vlastníctva.

Informácia ako taká, môže v tomto prípade poslúžiť dobrej veci a to zdôrazneniu pripravovaného zákona ACTA, ktorý môže v budúcnosti pripraviť aj takúto situáciu. Zatiaľ však neplatí a teda nič podobné sa momentálne nemôže stať.

Na celej veci ma najviac poburuje to, s akou vervou sa ľudia pustili do obhajoby pána Johna Doya a aká je polícia v ČR zlá. Vôbec si nikto z nich neskontroloval, v akom médiu informáciu získal a akú má váhu. Senzácia o ktorej píše iba jeden web a nikto ju zatiaľ neprebral. V dnešnej dobe, keď novinári od seba kopírujú články je to veľmi zaujímavé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Informácia je tovar za ktorý sa platí. Človek si sám môže vybrať, či je ochotný ju kúpiť, alebo nekúpiť. Aby sa nám totiž v budúcnosti nestalo, že budeme kameňovať ľudí, čo majú iný názor od nás. Iný názor, ktorý v médiách nie je spomenutý a tým pádom je nie správny.

Miroslav Jarábek

Miroslav Jarábek

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bol som a budem... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu